Fox

Alla inlägg den 1 juni 2008

Av fox - 1 juni 2008 15:32

Idag har vi varit med på ett working test somm ssrk anordnade. Jag och Ulla åkte ut till Bredånger kl09.00 och mötte är Susanne och Karin med sina hundar. Det var varmt så ini bänken, så jag trodde att Fox skulle köra slut på sej ganska fort, men inte då...

Första 2 stationerna var ett linjetag och en markering. Linjetag är något vi tränat, INTE. Det gick ju inte alls, Fox yrade omkring på ett regelrätt sök..

När jag tyckte att han virrat på länge nog bröt jag. Markeringen däremot gick klockrent:) Full pott där.

Nästa station var ett närsök, det kan vi, så det gick som förväntat, lite avdrag på pip, men annars skötte han sej bra.

Station 4 och5 var markeringar, 2 enkla för oss i NKL och en dubbel för ÖKL. (Alla stationer utom närsöket hade skott, det glömde jag skriva från början)

 Första markeringen gick jätte bra, men sen tändes ett ljus i Tollarhjärnan!

Skytten!!! Vilken fantastisk människa det var!! Fox tappade allt fokus på markeringarna och bara bändglodde på skytten, så när jag skickade honom,  galopperade han rakt fram till sin nya bästa kompis...öhh, behöver jag skriva 0 poäng till Fox...

Hur som helst är jag skit nöjd med 50/100, trots 2 nollor.

Tycker Foxen skötte sej jättebra, sen att jag gjorde några småmissar, det är sånt jag får leva med:) Huvudsaken att vi båda har kul, och det har vi!Stort grattis till halvbroder Kenzo som fick fantastiska poäng, men det får ni läsa på Susannes sida ;) Grattis även till Easy som fick 66p och Jazza som gjorde bra ifrån sej:)

 Ha D/Gizela å Fox

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards